کانال عاشقان طبیعت ایران | عاشقان طبیعت ایران | معرفی طبیعت زیبای ایران

کانال عاشقان طبیعت ایران

عاشقان طبیعت ایران

عاشقان طبیعت ایران (گروه کوهنوردی عطا) از سال ۱۳۹۳ با هدف معرفی هرچه بهتر طبیعت ایران (ارتفاعات و قله‌ها، غارها، جنگل‌ها، دریاچه‌ها و …) و آموزش چگونگی اجرای اصولی برنامه‌ها و توسعه فرهنگ کوهنوردی، گردشگری، طبیعتگردی و آشتی با طبیعت و آشنایی با آخرین متد و روش‌های فنی و علمی در زمینه صعود و آشنایی با ابزار، لوازم و تجهیزات کوهنوردی و طبیعتگردی و چگونگی خرید و نگهداری و استفاده بهینه و صحیح از آنها و اخبار دنیای کوه و طبیعت، سعی بر آن داشت تا در راستای اهداف ذکر شده در فضای وب و رسانه‌های مجازی نیز به فعالیت بپردازد.

فقط یک آینده برای کودکان ما
Just a future for our children

از جمله مطالبی که علاقه‌مندان به کوهنوردی و طبیعت می‌توانند در سایت و یا شبکه‌های مجازی این گروه دنبال نمایند:

شما  می‌توانید عاشقان طبیعت ایران را از مسیرهای زیر دنبال نمایید:

با عنایت به درخواست‌های متعدد از مخاطبان عزیز مبنی بر حضور در شبکه‌های اجتماعی داخلی، بر آن شدیم تا فعالیت خود را در پیام رسان‌های روبیکا و ایتا نیز آغاز نماییم. در صورت حمایت و همراهی شما مخاطبان این فعالیت مستمر و دائمی خواهد بود. شما عزیزان می‌توانید از طریق پیوستن به صفحه عاشقان طبیعت در این دو پیام رسان با ما همراه شوید.

وبسایت عاشقان طبیعت ایران آنچنان که از نامش پیداست متعلق به یک نفر نیست، بلکه متعلق به تمام عاشقان طبیعت ایران است و مطالب و سخنان و خصوصیات اخلاقی یکایک کوهنوردان را سرلوحه نگارش و درج مطالب خود قرار داده است. باشد که مقبول عزیزان و دوستداران طبیعت میهن عزیزمان، ایران قرار گیرد.

شاد و سربلند باشید.
محمد اسپرهم

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

4 دیدگاه دربارهٔ «کانال عاشقان طبیعت ایران»

  1. کوه تا کوه
    چنانکه می دانید در تعریف کوه گفته شده که کوه هر بر آمدگی کلان و مرتفعی است از سطح زمین از خاک باشد یاسنک و به اعتباری به فراخور حال بند و پشته و جبل و کتل و کوهه و گردنه و کوهستان هم نامیده میشود.در این میان از بهره برداری های ادبی در بیان شکوه و فراوانی و توان جمعیتی از استعاره ی کوه تا کوه استفاده شده است . فردوسی بزرگ در شاهنامه آورده است :
    زبس کان سپه کوه تا کوه شد ز انبوه او کوه استوه شد
    کوه با آن همه شکوه و جلال که مظهر استقامت و پایداری است در برابر لشکریان بیشمار و شکوه و جلال و عظمت جمعیتی مصمم و عازم پیکار و فداکاری ،درمانده و استوه شده است. این چه عزم راسخی است که چنین قدرت و پایندگی دارد که کوه را در عین نستوهی به ستوه آورد. آیا واقعاً فردوسی بزرگ فقط انبوهی لشکریان را مایه ی درماندگی کوه دیده است یا به همراه آن انبوهی وحدت و یکپارچگی و عزم راسخ و توان دشمن شکنی آن را مایه ی شکوه و جلال و غلبه آن بر نستوهی کوه در نظر آورده است.
    گاه باشد که کوه از هیبت و شکوه شخصیتی تنها بستوه آید . چرا که امکان تفرقه در انبوهی جمعیت روا تر از نفوذ در عزم راسخ رهبری مقتدر یا رزمنده ای سلحشور است. نستوهی کوه در برابر طوفانها و تند بادها و خم نشدن قامت و پیکرش در حوادث روزگار است که ضرب المثل شده است و انسانی که در اثر معرفت و آگاهی و ایمان راسخ به قول ثابت در حیات دنیا رسیده باشد قطعا از کوه نستوه تر است.
    پس ای جوانمرد کوه نورد عاشق طبیعت ایران در کنار عزم راسخت تا صعود به قله کوه ، عزمی برای صعود به قله معرفت و انسانیت و ایمان و قول ثابت در حیات دنیا داشته باش و از قافله صعود کنندگان که لاجرم در سرشان شوق پرواز از بلند ترین نقطه ارتفاع تا خدا دارند جا نمانی. قطعه زیر را داغ و تازه تقدیم به عاشقان طبیعت ایران می نمایم.
    کوه در زیر پای تو استوه
    ای جوانمرد، مرد کوه نورد
    در دلت بار معرفت داری
    در تنت کجا در آید درد
    در سرت قله ، پای سکوئیست
    راه از آن میتوان هویدا کرد
    عزم پرواز آنچنان داری
    نزد تو کوه سر فرود آورد
    صخره ها زیر گامهایت نرم
    خارها پیش پای هایت ورد
    کوله پشتی چو باز بگشائی
    میشود روی مهربانی زرد
    عاشقی زان سبب نرنجانی
    دل محبوبه ی طبیعت فرد
    از زمین تاخداست قامت تو
    گاه پیکارنفس و روز نبرد.
    یاقوت ۲۹/۴/۱۴۰۱

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *